Przejdź do głównej zawartości

Jak Kulinarna Maniusia uratowała zupę pomidorową

Pyszną zupę pomidorową ugotować chciałam, niestety kiepska ze mnie kucharka i przekombinowałam…
Ale po kolei, dowiecie się zaraz, jakich dodatków do zupy nigdy nie wrzucać naraz.
Bo pewne rzeczy smakują, ale bez innych w parze, zwłaszcza jak się spotkają w pomidorowym wywarze. I w mojej zupie właśnie nastąpiło dwóch światów zderzenie:
papryki wędzonej i chili - już wiem że to złe połączenie :(

WIĘC UWAGA MOJA
DRUKOWANYMI LITERAMI
JAK COŚ BARDZO LUBISZ
ODPUŚĆ SOBIE CZASAMI
BO NIE W KAŻDYM ZESTAWIENIU
SMAKOWAĆ BĘDZIE PODNIEBIENIU

pomidory  z cukinią
A teraz już bez rymu przepis Wam zapodam, bo finalnie wyszła z tego pyszna pomidorowa!



Składniki:
Cukinia, pomidory  (należy zachować proporcje min. pół na pół)
Koncentrat pomidorowy (słoiczek)
Przyprawy do smaku – używam przyprawy do zup bez soli (seler,  lubczyk, pietruszka, cebula, por, marchew)
Ryż – ugotować osobno, bo to pomidorowa z ryżem



Tym razem pomysł na zupę i połączenie pomidorów z cukinią mam od cudownej dziewczyny i najwspanialszej blogerki kulinarnej jaką znam -Marzeny, autorki bloga Kulinarne Szaleństwa Maniusi.

Cukinię obrać. Pokroić na kawałki. Pomidorki sparzyć. Wszystko wrzucić do garnka i zalać wodą. Dorzucić przyprawy do smaku, zagotować i gotować na małym ogniu do miękkości. Odstawić, ostudzić, zmielić mikserem. Moja zupa tak naprawdę stała w lodówce kilkanaście godzin, bo same warzywa ugotowałam dzień wcześniej, ale oczywiście nie jest to konieczność :)
Zmieloną zupę ponownie podgrzewać, w naczyniu rozrobić koncentrat pomidorowy z podgrzana zupą i stopniowo dolewać do całości.
Zupa miała fajny, delikatny smak, ale mi zabrakło tego czegoś, więc dodałam pół łyżeczki koncentratu z papryczki chili i szczyptę papryki wędzonej.

szczypta wędzone papryki - zamiast uwieczniać na foto, wystarczyło wyłowić:)


I to była lekka przesada.

Na szczęście nie ma to jak telefon do przyjaciela:
- Halo, Marzena, poradź kochana, zrobiłam zupę, lecz jakaś nieudana...
- A cóż takiego Viola wymyśliłaś? Pewnie za bardzo się rozkręciłaś w tym całym swoim improwizowaniu – kochana, Ty nie twórz przepisów tylko wiersze o gotowaniu!

(no, może nie do końca Marzena, tak powiedziała, ale jestem pewna, że tak pomyślała :P

- No, cóż już się stało, zupa niezbyt smaczna – papryki wędzonej dodałam nieopatrznie…
- Oj, zaszalałaś;) - to może zrób tak:  ugotuj w zupie ziemniaki, może pochłoną smak…
- Dziękuję Kulinarna Maniusiu przeogromnie– Ty to masz pomysły zawsze wyborne!

Jak Maniusia rzekła, tak zaraz zrobiłam, ziemniaki obrałam, do zupy wrzuciłam, gotowałam trochę, potem wyłożyłam
dumna, że pyszną  pomidorówkę upichciłam!





Komentarze

  1. No kochana bomba. Z chęcią bym tej twojej zupki spróbowała - takie z przygodami smakują nadzwyczajnie. Miłego dzionka i smacznego :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Haha :D Ważne, że zupka uratowana :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę zapamiętać ten sposób z ziemniakami :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Nie oceniaj sytuacji bo nikt nie ma racji Tylko Na reakcje uwagę zwróć I króć skróć Ukróć Dalsze negatywne skutki działania od niechcenia  By już nikt w temacie zdarzenia nie miał nic do powiedzenia

Zupa z gwoździa, czyli pomysł na obiad, gdy brak pomysłów

Na pewno pamiętacie bajkę Fredry o tym jak Cygan ugotował Babie Zupa z Gwoździa - ja czasem też gotuję taką zupę - a w zasadzie danie:)  Jednym słowem - moje gotowanie często przypomina wszystkiego co pod ręką do garnka wkładanie:) Efekty różne tego bywają - na szczęście domownicy zazwyczaj wszystko zjadają, a przy ty nie marudzą zbyt wiele, więc dziś się z Wami takim przepisem podzielę:) Danie z gwoździa, czyli zapiekanka jako gwóźdź obiadu:)

Wstać i rozpocząć działanie

Ziemia rządzi się określonymi prawami.  Czy tego chcesz, czy nie,  dzieje się tak jak chcemy i jeśli smutek gotujemy,  smutne będzie nasze życie, a jeśli żyć będziemy w zachwycie, radość i szczęście dostrzeżemy wszędzie i każda chwila piękna będzie. Zawsze dostajesz to, czego chcesz, więc nie bój się i w szczęście wierz, bo od wiary się zaczyna. Reszta to skutek i jego przyczyna. Choćbyś nie wiem jak chciał, choćbyś nie wiem jak był pełen niewiary w to, co napisałam – nie zmienisz tego. T ak jest, tak to wymyślono i po to nas stworzono. Obudź się, więc, zatrzymaj. To koniec podróży. Wysiądź na przystanku końcowym i przestań innym służyć. Bądź Panem swego losu, weź sprawy w swoje ręce. Zacznij działać rozumem. Pamiętaj, że masz serce. I duszę w tym ludzkim ciele, więc zacznij czcić niedziele, bo niedziela dzień święty od czasów niepamiętnych. Tylko w pogoni za ułudą zapomnieliśmy o tym cudzie. Dążymy do tego, co nie istnieje, co jest wytworem zazwyczaj cu